onsdag 27 juni 2012

Bord med krydda

För nästan ett år sedan var jag på loppis. Just nu kommer jag inte ihåg var det var, men den var väldigt bra och stor. Jag fick reda på att loppisen skulle ta plats tack vare min kollega, och det är nu bland annat tack vare henne jag kan skatta mig lycklig för mitt köksbord med stolar. Jag tog nämligen tillfället i akt att köpa med mig ett bord och sex stolar för endast 160kr - helt sanslöst pris. När sommaren var slut hade jag slipat, slipat och slipat för att sedan kunna måla. Bordskivan och tyget på stolarna bytade jag även ut. Möblemanget har nu sin plats i vårt kök och jag måste säga att jag är otroligt stolt. Något som är synd i den här lyckan är att min farfar inte lever längre. Han var nämligen något av en snickare och tyckte det var roligt när barnbarnen förverkligade sina idéer. Men det känns som att han ser på mig med ett stolt leende.




Nu över till något kryddigare. Igår var jag ute på några ärenden i stan och då sprang jag förbi Fair Trade-affären. Just då kom jag på att pappa hade berättat att det var där han hittade "den" kryddan. Självklart gick jag in och till min förtjusning stod Bakukryddan där på hyllan. Detta är en krydda som min mamma använder för att göra en supergod köttfärs som man kan äta precis som den är. Bröd eller nudlar passar även väldigt bra till. Nackdelen är att det är en rätt som ska stå på spisen länge, men samtidigt är det sååå värt det!





2 kommentarer: