fredag 8 juni 2012

Saft och kakor = fika

När jag var liten umgicks jag med en kompis vars mamma visste exakt hur en fika skulle serveras. Jag minns fortfarande hur hon kallade på oss, och hur jag var först ner för trappan för att få avnjuta denna ljuva stund. Hon hade dukat fram i trädgården som blomstrade för fullt och överallt var det blommor. På bordet stod hemmagjord jordgubbssaft och nybakade kanelbullar av lyxklass. Min kompis var inte jätteintresserad av fikan eftersom hon var van, men jag älskade de stunderna och kommer säkerligen aldrig att glömma dem. Kanske är det bland annat det som har startat mitt stora intresse för allt som hör till fika.

Med dessa ord presenteras dagens ståhej från köket, dock inte riktigt med samma höga nivå men övning ger färdighet. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar