måndag 15 oktober 2012

Bakhelg

I helgen var det massa bakande på gång eftersom min syster skulle firas. Det blev fyra sorters kakor/bullar och en tårta. Tyvärr tog jag bara bild på en av kakorna, resten av bilderna blev på kalaset. Vi blev båda inspirerade från förra veckans Hela Sverige bakar så därför blev det chokladbiskvier. Vi bakade även två kardemummalängder, sockerkaka och chokladtårta med vaniljkräm och bär. Sist och även minst blev det kolakakor. Det var himla längesen man åt sådana och de var väldigt goda. Jag är ju egentligen inget stort fan av småkakor.

På kalaset fick även jag en present. Farmor hade nämligen lagat hemmagjord rönnbärsgelé. Jag vet inte om jag har smakat det tidigare, men gelé gillar jag och det luktade smakens. Får helt enkelt laga riktig söndagsmiddag så att den får avsmakas.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar