fredag 12 oktober 2012

Fika från examensarbetet

Idag fick det bli efterrätt. Vi har slitit som djur med vårt examensarbete och jag tyckte därför att vi förtjänade en efterrätt. Det blev inget avancerat men ack så gott - Citronfromage!
De senaste dagarna har jag verkligen kommit underfund med att jag är en lyxätare. Helst av allt skulle jag vilja ha en av kockarna ur kockarnas kamp som kom hem till oss två dagar i veckan för att laga mat. På det viset hade jag fått lära mig massor och fått inspiration, samtidigt hade jag fått fantastisk mat. Paul Svensson lagade en fantastisk crêpes suzette igår på kockarnas kamp...jag satt nästintill och dreglade när jag såg det. Tyvärr är min önskan nog inte riktigt trolig, men drömma kan man alltid. Så länge får jag försöka på egen hand.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar