måndag 17 december 2012

En hit på nyårsbordet

För något inlägg sedan behövde jag hjälp med recept till förrätt. Som tack för hjälpen vill jag nu bjuda med mig av ett dundergott recept. Tyvärr har jag använt detta ganska mycket så jag vill gärna hitta något nytt, annars hade jag nog tagit detta igen.

Kräftröra med västerbottenost


Till detta goda recept behöver du:
1 dl riven västerbottenost
100 g kräftstjärtar i lag
2 dl crème fraiche
3 msk hackad gräslök
peppar
salt
Något att garnera mer
Något gott bröd

Börja med att trycka ut så mycket lag ur kräftstjärtarna som det går. Om de inte är helt urkramade blir röran rinnig. Blanda sedan allt i en skål. Receptet går att göra dagen innan. Servera på en bit mörk bröd eller rostat bröd. Garnera sedan med någon färgklick. Enjoy!

2 kommentarer:

  1. Det receptet är såå gott! Blir kanske vår förrätt istället :) Hihi. Puss på dig!

    SvaraRadera
  2. Har smakat den och kan bara säga supergod...mamma

    SvaraRadera