söndag 16 juni 2013

Armband med otrolig omtanke

För någon vecka sedan fick jag en beställning på ett armband som skulle få en väldigt speciell betydelse för någon. Beställaren var en tjej som ville ge sin syster en nästintill omöjlig present - deras "riktiga" mamma tillbaka.
Systrarna har tillsammans skapat en hemsida om den svåra historia de har levt med och fortfarande lever med.
www.fortfarandemamma.se

Text lånad från hemsidan:

"Du är fortfarande min mamma
Mamma opererade bort en godartad tumör hösten 2007 efter att ha varit sjukskriven en längre tid pga utbrändhet. Efter operationen har hon inte kunnat klara sig själv. 2012 fick hon diagnosen Alzheimers. Den här sidan är en plats för minnen, tankar, frustration, tårar och förhoppningsvis ett stöd för andra i liknande situation."

Det var utifrån ett av hemsidans inlägg som mitt armband kom till liv. Beställaren ville ge sin syster vad hon önskade sig i inlägget och även om armbandet tyvärr inte kan ge tillbaka deras mamma så kanske det kan ge hopp och skapa ett starkt band mellan dem.
Återigen har jag och mitt smyckeskapande fått vara med om en historia som jag aldrig trodde. Jag är väldigt tacksam för att få ha tagit del av detta och jag hoppas att armbandet endast kommer bringa er lycka.

Armband med två namn, orden "beundran" och "fascination"
samt ett hjärta som står för kärlek.


2 kommentarer:

  1. Tusen tack för din hjälp den betyder massor! Ditt fina inlägg fick mig till tårar.

    Många kramar ska du ha!
    /Sabina

    SvaraRadera
  2. Tack, tack, tack för att du hjälpte min syster med detta fantastiska armband. Det betyder som du skriver i texten så mycket mer. Mamma var läderhantverkare. Armbandet är det armband hon skulle ha gjort om hon hade kunnat. Armbandet står för den där fantastiska kärleken som finns mellan systrar, föräldrar och barn, det står för dåtid, nutid, framtid. Jag älskar symbolik och armbandet är själva symbolen för kärlek. Det var en otroligt känslosam gåva, tack!
    "systern"

    SvaraRadera