tisdag 19 juni 2012

Brödbak




Imorgon kommer det fikavänner hit och därför har jag bakat bröd. Jag har använt receptet från min favorit-tidning "Hembakat" och det är ett Dinkelbröd med kanel och äpple. Denna gång hade jag lite extra tur för degen blev så stor att det blev tre bröd.
Medans jag bakade insåg jag hur mycket fina redskap det faktiskt finns att tillgå i dagens samhälle ;) Jag använde bland annat en äppleskivare samt ett tupperware-redskap som snabbt gör att man kan hacka/riva olika grönsaker. Den sistnämnda är otroligt bra att använda då man vill göra en chunky salsa. Sen självklart använde jag min nya bakmaskin och den var fantastiskt bra! Tack än en gång min älskling. Det var himla skönt att inte behöva slita ut armarna, och det känns som att det är den delen i bakandet som gör att jag ofta drar mig från att baka just bröd. Nu återstår det bara att se om brödet blev bra och om fikavännerna gillar det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar