måndag 27 augusti 2012

En dröm blev sann

Nu har vi försökt hinna med att berätta för de flesta...Berätta om drömmen som blev sann i New York City. Normalt vill jag inte lägga upp bilder på mig eller nära och kära i min omgivning, men detta får vara ett undantag.

Den 14 augusti kl 19.10 satte jag och min sambo oss i en taxi, en väldigt amerikans gul taxi, för att åka till en restaurang. Min sambo hade, som en överraskning, redan i Sverige bokat bord på denna restaurang vilket gjorde kvällens händelse ännu mer romantisk. Taxin tog oss ner på 55th street, och vad jag kunde se var där ingen restaurang men vi hoppade ut. Sakta leddes jag mot ett par svarta dörrar med texten Aquavit ovanför. Vi tog ett steg innanför och en mysig lounge bredde ut sig framför mina ögon. En servitris tog välkomnande emot oss, och meddelade att vårt bord snart skulle vara klart. En halv minut senare satte vi oss ner i ett väldigt behagligt och fint inrett rum. Vi blev tilldelade en meny där kvällens mat bestod av fyra rätter. Vi valde för de första tre rätterna och beställde även in vars ett glas vin. Innan vi fick in vår första rätt blev vi bjudna på en liten aptitretare i form av västerbotten ostbollar. Sedan fick vi även in en annan lite festlighet som var såå otroligt god. Det bestod till största del av majskorn och en sås. Det låter inte så festligt, men det var verkligen helt otroligt. Vidare fick vi in våra förrätter som sedan följdes av ytterligare en förrätt och sedan huvudrätten. Ska jag vara helt ärlig så kommer jag inte riktigt ihåg vad allt var, men gott var det. När vi hade ätit vår huvudrätt började min sambo se lite nervös ut. Egentligen var det inget jag tänkte på då, men nu i efterhand kan jag se det framför mig. I den stunden fick jag vara med om det mest romantiska i mitt liv. Han gav en kärleksförklaring som bara han kan, en förklaring som bara är ren kärlek. Under denna förklaring lyckades han även fiska fram en ring ur fickan och gå ner på knä vid min sida....sen kom det..."Vill du gifta dig med mig?" "Ja....ja det vill jag". Så underbart! Det går inte ens att förklara känslan mer än att det känns så himla rätt. Tror inte något har känts så rätt. Självklart började tårarna rinna, och de kändes som att det aldrig slutade. Jag var/är så lycklig! Efter att jag sagt ja och vi lugnat ner oss lite kom servitrisen in med champagne och gratulerade. Hon frågade även om hon fick se ringen (vilket gjorde att det kändes ännu mer som i en film). Tjugo minuter senare satt vi fortfarande och pratade om hur overkligt det kändes..äntligen var det vi på riktigt. Vi beställde sedan efterrätt och när den var uppäten fick vi in en gåva från kocken, Marcus Samuelsson (vinnare av top chef i USA). Det var sötsaker i min smak. Vi fick även med oss vars en present som bestod av små svenska kladdkakor. När vi nästintill rullade där ifrån betalade vi och tog en taxi tillbaka till Times Square för en sista drink. När vi satt och tittade ut över Times Square såg vi några män som ritade av människor, så vi bestämde oss för att göra ett porträtt med oss båda i. Mannen som målade oss visade sig vara den bästa på gatan så alla som gick förbi gav underbara komplimanger, både till konstnären och till oss två. När klockan slog 02.00 var vi extremt trötta och lyckliga. En oförglömligt underbart fantastisk kväll hade avnjutits och morgondagen väntade, men denna gång som nyförlovade.


Förrätt med sill

Förrätt med kött

Förrätt med fisk

Förrätt med fisk

Huvudrätt med fläskkött

Choklad-efterrätt

Efterrätt med bär och maräng

Gåvan från kocken - sötsaker

6 kommentarer:

  1. Ni är så himla fina! :) Stort jätteGRATTIS än en gång! Det är så fint att läsa om och se er lycka. Tänk känslan när ni väl har gift er, då är det ännu mer NI på riktigt. Jag ser fram emot den lyckans dagen! :) Puss & kram!

    SvaraRadera
  2. Hej Jessica,
    Nu sitter vi hela årskurs 6 på Bårslövs skola och kikar in på din blogg! (starboard) Vi ska nämligen också börja blogga :)

    Stort grattis till förlovningen.
    Kom och hälsa på oss snart!
    Kram från oss alla

    SvaraRadera
  3. Grattis ännu en gång till er! Ni är så fina tillsammans! :) Nu fick jag äntligen läsa hur det gick till lite mer hihi.. Jag ser framemot bröllopet! :) Puss

    SvaraRadera
  4. Så vacker du är på bilden där du har tårar av glädje! Vi ser alla fram emot ert bröllopet!

    SvaraRadera
  5. Grattis ännu en gång vännen. Ni är så fina tillsammans och kommer få en underbar och lycklig framtid tillsammans :) ser också fram emot bröllopet och att få dela er lyckliga dag tillsammans med er. <3 puss

    SvaraRadera
  6. Tog ca två rader in i texten innan tårarna kom! är så himla glad för er skull, ni är så himla fina tillsammans! Önskar att jag får uppleva det ni två har ngn gång. All lycka till er <3 ps.jag har redan köpt klänning till bröllopet ;)

    SvaraRadera