söndag 9 september 2012

"Den där äpplekakan"

Mitt bakande kom igång på riktigt när jag först flyttat ihop med min sambo och vi skulle hålla i våra kalas själva. Då ville jag har sju sorters kakor på bordet och helst så ska de kakorna bytas ut för vart år. När jag stod första gången och skulle välja de sju sorterna så tänkte jag på en kaka som både min mormor och min mamma bakar, och som är sååå fruktansvärt god. (Ni har säkert sett den här tidigare i bloggen.) När jag ringde dem och frågade så förstod de inte riktigt vilken kaka jag menade och till slut fick den namnet "Den där äpplekakan". Sen dess har den fått heta så (i alla fall i min receptbok). Både jag och min sambo älskar denna kaka, så när mamma ringer och frågar om vi vill ha äpplen från deras trädgård då tackade vi inte nej. Igår fick det bli "Den där äpplekakan"! På kvällen fanns det bara en fjärdedel av kakan kvar, dock hade vi både haft gäster samt blivit bortbjudna.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar