måndag 29 oktober 2012

Lång skön och rolig helg!

Min helg började redan i fredags. Jag och min pluggpartner bestämde att vi inte skulle plugga i fredags eftersom vi varit så flitiga hela tiden. Jag kan lova er att det var så himla skönt att få lite egen tid där jag kunde göra precis vad jag kände för.
I lördags vankades det barnpassning och brunch här hemma. Först kom min systerdotter och sen kom två kompisar. Det var lite knytebrunch så de tog med lite och jag hade lite hemma. När allt var klart fanns det både bullar med pålägg, pannkakor med tillbehör och ost med kex. En underbar måltid. Min systerdotter var som ett ljus hela tiden. Underbar tösabit.
På kvällen var det dags att ta på sig sin förklädnad och bege sig på 25 årsfest med maskeradtema. Jag var utklädd till Charlie Chaplin och min sambo var Blixt Gordon. Festen var en stor succé och alla hade verkligen gått in för det. Supergod mat och dans till långt in på natten. En väldigt välordnad och rolig kväll!
På söndagen vaknade vi i tid eftersom man skulle ställa om klockan. Det blev en promenad ner i stan för en frukost på Fahlmans och det var inte vilken frukost som helst. I förra avsnittet av Hela Sverige bakar så gjorde de Napoleon bakelse så jag var ju bara tvungen att smaka. Den var god, men inte min favorit.

Nu blir det mer plugg. Snart är vi kanske klara ..



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar